In 2020 ben ik als eerste CRO specialist bij 123inkt gestart en nog steeds heb ik het ontzettend naar mijn zin. CRO is de afkorting voor conversieratio optimalisatie en betekent eigenlijk dat we de hele dag met onze websitebezoekers bezig zijn: hoe kunnen we ervoor zorgen dat zij nog meer bij ons kopen én blijer worden van de manier waarop ze dit doen? We gebruiken data om ons echt in de klant te verplaatsen en vinden het leuk om met anderen hierover in gesprek te gaan.
Inmiddels ben ik doorgeroeid tot manager van Team Website. Met mijn team van CRO specialisten, Customer Journey specialisten en (technisch) webanalisten zijn we verantwoordelijk – met de rest van de marketingafdeling – voor de klantreis op de 123-shops. We zorgen voor relevante inzichten door alles door te meten, door dashboarding en analyses op los te laten en onze hypotheses uit te proberen in A/B testen. We deden dit vooral voor 123inkt.nl, maar verleggen onze focus in 2024 ook actiever naar de overige shops onder de 123-paraplu.
Als team zijn we groeiende, maar staan we midden in de marketingafdeling. Zo helpen we de category managers om te bepalen welke accessoires je het beste op welke manier bij een printer kunt aanbieden, testen we met het contentteam welke productomschrijving beter presteert en spreken we voortdurend met de IT-teams om ook technische verbeteringen in bijvoorbeeld het afrekenproces door te voeren. Binnen 123inkt heerst een fijne, ontspannen werksfeer waarin we op een ontspannen en gedreven manier samen bedenken over wat nou de beste initiatieven zijn.
Vind je dit allemaal wel interessant klinken en wil je hier meer over weten? Kom dan zeker eens langs!

Mis jouw droombaan
bij 123inkt niet!

Blijf op de hoogte van de nieuwste vacatures.